Städdag - 20 Oktober

Då var detdags igen för höstens städdag som blir den 20:e Oktober. Vi hoppas på fint väder och ett minst lika stort deltagande som sist. Som valigt kommer vi att bjuda på fika. Denna gång laddar vi upp med mera kaffe så det kommer garantrat räcka till alla.smile Vi avslutar med lite gott från grillen.

Hålltider är:
Start 10.00
Fika 12.00
Avslut 14.00
Grillen serverar från 14.00

Tag med ett glatt humör och gärna kratta och spade

Varmt välkommna !!

Ingemar Olsson

Spolplattan - Uppstart Lördag 8 September !!.
Så är det då dags att starta upp vår nya spolplatta imorgon Lördag 8/9 klockan 12.00. Den är bara för båtar och spolning "under vattenytan" som gäller. Endast med rent vatten är tillåtet. Inga kemikalier eller tvättmedel är tillåtet.

Vatten och 220 volt uttag finns. Du får själv hålla med slangar och/eller högtryckstvätt. Har du frågor, kontakta då Båtgårdman

Jan Almgren  0730-511540

Byte av EL-mätare.
Detta berör endast huskropparna A-F. Information om detta har gått ut via post till berörda ägare. Information samt preliminär tidsplan finns uppsatt på anslags tavlan inne på området.

Notera att strömmen kan komma att behöva slås av för den huskropp man för tilllfället jobbar med. Det blir fråga om kortare avbrott och under dagtid. Alltså inga kvällar och helger, så det bör inte vålla några direkta problem.

Kontaktpersoner är:

MK El                            Båtgården
Martin Karlsson              Jan Almgren
0733-18 88 00               0730-511540

Viktig försäkringsinformation

Enligt försäkringsreglerna, så måste batteripolerna vara bortkopplande när ert ”fordon” förvaras på Båtgårdens område. Som fordon räknas båtar, husbilar, husvagnar samt allt annat som har ett batteri monterat hur litet det än månde vara. Detta beror då på en ökad brandrisk om detta inte följs.

Självklart får man ladda batterier, men det gör man bäst med batteriet urplockat. Måste det vara kvar i fordonet så gäller även då att polerna måste vara bortkopplade.

Nyhetsbrev

Påminner medlemmar om möjligheten att få nyheter / information via e-post om ni anmäler er som prenumerant på vårt nyhetsbrev. Detta görs enkelt på hemsidan genom att skriva in er e-postadress och klicka på prenumerera.

Funktionärer till styrelsen

För att föreningen skall fungera behöver vi funktionärer, kontakta valberedningen om ni kan tänka er att hjälpa till.

Senats uppdaterat

2018-10-05